sfarsit de octombrie prin Bucuresti

In ultima zi de sambata a brumarelului acestui an am facut o excursie de neuitat in Capitala.
Pentru ca aceasta zi frumoasa de toamna sa inceapa sub ocrotirea si cu binecuvantarea Bunului Dumnezeu am vizitat mai intai manastirea Ghighiu unde am participat la slujba de dimineata, apoi ne-am indreptat spre Gradina Botanica Bucuresti cu entuziasm pentru a vedea plante de diferite specii si din diferite parti ale lumii. Cine ar fi crezut ca toamna, cu bogatille si culorile ei, ne-ar fi incantat atat de mult? Desi primavara si vara se remarca prin frumusetea si bogatia lor in aceasta gradina facand-o sa para ca rupta din paradis, toamna ne-a oferit privelisti incantatoare: copaci cu frunze decolorate in tonuri de galben si ruginiu, covorase de frunze vestejite si nelipsitii bostanei care anuntau sosirea sarbatorii de Halloween pe care si noi romanii am importat-o de la englezi si de la americani.
Urmatoarea destinatie turistica a fost renumitul Muzeu de Istorie Naturala Grigore Antipa, unde am admirat timp de doua ore colectiile de o deosebita valoare culturala si stiintifica. Muzeul este modernizat, cu o expunere imbunatatita, folosind elemente ale tehnologiei moderne precum proiectii , sunete si lumini speciale, info touch-uri care ofera informatii complete si imagini cat se poate de aproape de realitate. In acest context se afla si o biblioteca impresionanta cu carti stiintifice valoroase.
Nu in ultimul rand am vizitat Muzeul Satului in lumina dupa amiezei de toamna si am admirat privelistea copacilor imbracati in frunze galbene si rosiatice care inconjurau casutele din secolele XVIII-XIX in care un decor interesant l-a constituit panourile ilustrate cu episoade din viata satului unde am facut poze si ne-am amuzat.

Leave a Reply

